İnleyen Nağmeler




Uzun süredir müzik albümü almadığımı farkettim geçenlerde. Zaten genel olarak Türkçe müzik dinlemem. Daha doğrusu dinleyemem. Beğendiğimiz santaçılar var elbet ama onlar da uzun zamandır piyasada yoklar. Elimizde olanlarda onların eski albümleri zaten.



Ben müzik olayının 1970 - 1990 yılları (aşağı yukarı) arasında yapıldığını ve bittiğini düşünüyorum. Bu düşünce sadece benim dinlediğim müzik tarzı ile ilgili tabi. Rock müzik çok geniş bir yelpaze olmasına rağmen ne demek istediğim anlaşılmıştır umarım. En güzel eserler bu dönemde verilmiş. Ve yeni dönem çalışmaların çoğunluğu bir tekrardan ibaret gibi gelmekte. Sanki adamlar o 20 sene içinde kullanılacak bütün notaları kullanmışlar gibi.


Onlar gibi karizmatik solistler, virtiöz gitarcılar çıkmıyor artık. Sayacak o kadar çok grup ve isim var ki. Led Zeppelin, The Doors, Jimi Hendrix, Rolling Stones, Deep Purple, Dire Straits, Judas Priest, Quenn, The Police vs vs...


Tamam kabul ediyorum. Müzik bir sürü aşamalardan geçiyor. Herşey gibi. O dönem o dönemde kalmış da olabilir. Ya da siz öyle diyor da olabilirsiniz. Haklısınız. Ne diyeyim. Belki bizim bilmediğimiz çok iyi çalışmalar, gruplar vardır. Ama hiçbiri bana o müziğin tadını ve havasını vermiyor.


Zannediyorum artık müzik albümü alamayacağım. Eskileri çevirip çevirip dinlemeye devam edeceğim. İşin iyi tarafı bunun hiç sıkıcı olmamaması.

Hiç yorum yok: